Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Laboratoria przyszłości

Celem programu ,,Laboratoria Przyszłości" jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach inicjatywy szkoły mogą wnioskować o wsparcie finansowe na zakup wyposażenia, dzięki któremu ich uczniowie będą mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Udział nie wymaga wkładu własnego, a każda ze szkół ma zagwarantowane środki. Więcej informacji o programie na www.gov.pl/laboratoria/o-programie. 

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Zamierzeniem projektu było stworzenie nowoczesnych innowacyjnych szkół, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem inicjatywy było wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

Nasza szkoła w roku szkolnym 2021/2022 również przystąpiła do Ogólnopolskiego Programu „Laboratoria Przyszłości”

W ramach programu „Laboratoria Przyszłości” otrzymaliśmy wsparcie finansowe w wysokości 156 000 złotych m.in. na zakup wyposażenia technicznego, potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Dzięki wsparciu finansowemu programu „ Laboratoria Przyszłości”  zakupiliśmy m.in.

drukarkę 3D wraz z akcesoriami, filamenty, mikrokontroler, z czujnikami i akcesorami, lutownicę przenośną kamerę wraz z akcesorami, aparat fotograficzny z akcesorami, gimbal, mikroport z akcesorami,oświetlenie do realizacji nagrań, statyw z akcesorami, mikroforny kierunkowe z akcesorami, zestawy do programowania dla początkujących i zaawansowanych, tablety graficzne, zestaw interakrywny do pracowni biologicznej z mikroskopem.

 

Nowoczesny sprzęt nagłaśniający towarzyszy nam podczas najważniejszych uroczystości szkolnych. Dzięki niemu wszyscy dokładnie usłyszeliśmy miłe słowa i życzenia wypowiedziane przez Panią Dyrektor na Rozpoczęciu Roku Szkolnego oraz wicedyrektorów podczas Ślubowania.

W ramach programu pracownia biologiczna naszej szkoły została wzbogacona o nowoczesny, dotykowy  zestaw interaktywny wykorzystywany na każdej lekcji biologii i przyrody. Nauczyciel i uczniowie mogą na niej pisać i rysować, wyświetlać filmy, obrazy graficzne, rysunki, prezentacje multimedialne, a także korzystać z zasobów Internetu w czasie rzeczywistym. Nasi uczniowie samodzielnie wykonują i prezentują podczas zajęć prezentacje multimedialne na wybrane tematy biologiczne, uczą się poprzez zabawę rozwiązując quizy jako element powtórzenia materiału z danego działu, a także zainspirowani pokazywanymi treściami wykonują samodzielnie modele komórek, modele DNA, a także koszulki z budową poszczególnych układów z anatomii człowieka. Dzięki takim pomocom dydaktycznym nauka nawet trudnych treści jest ciekawsza i bardziej efektywna.

W ramach rządowego programu Laboratoria przyszłości 2022 szkolna pracownia biologiczna wzbogaciła się o nowy mikroskop cyfrowy. Uczniowie mogą samodzielnie obserwować różnorodne preparaty mikroskopowe z zakresu zoologii, botaniki, anatomii, co bardzo uatrakcyjnia zajęcia lekcyjne oraz pozwala lepiej zrozumieć i zapamiętać trudną budowę poszczególnych komórek i organizmów.

Zajęcia z tabletami są atrakcyjnym dodatkiem do codziennych zajęć. Uczniowie z klasy 2a z pełnym zaangażowaniem podchodzą do realizacji zadań. Rozwiązują problemy, poznają zjawiska, pogłębiają wiedzę oraz utrwalają poznane zagadnienia - ale przede wszystkim świetnie się bawią!

Podczas ostatnich zajęć informatyki w 2022 roku uczennice klasy 6a poznały nowe narzędzie do nauki programowania i podstaw robotyki – LEGO SPIKE Prime. Zestaw złożony jest ze znanych dzieciom jak i rodzicom klocków. Posiada on również silniki oraz czujniki odległości,  koloru, położenia i dotyku. Wszystkie ww. elementy można podłączyć do huba, który następnie można zaprogramować za pomocą języka opartego na Scratch. Uczennice z 6a zbudowały z klocków robota, który miał za zadanie poruszać się do przodu za pomocą elementów innych niż koła. Powstały skoczek dzięki wysiłkom uczniów „ożył” na ławce sali informatycznej. W dalszym etapie uczennice poszukiwały najbardziej efektywnego sposobu poruszania się tworząc nowe odnóża skoczka.

Zadanie wykonały rewelacyjnie!

Uczennice z 6A ze swoim pierwszym robotem